EĞİTİM

Gaytancıoğlu: “Edirne eğitimde kan ağlıyor"

Abone Ol

Gaytancıoğlu, verdiği soru önergesinde Edirne’deki eğitimi de değerlendirdi:

“Edirne eğitimde kan ağlıyor”

MEHMET AYTAÇ

, Edirne’nin durumuna da değinerek; “Eğitim çöktü. Eskiden sınavlara giren öğrencilerin başarılarına bakılır eksiklerini kapatmak için önlem alınırdı. Şimdi başarısızlıkları görünmesin diye mümkün olsa öğrencileri sınava sokmayacaklar” dedi.

CHP Edirne Milletvekili Doç. Dr. Okan Gaytancıoğlu, önergede şu ifadeleri kullandı: “Liyakatsizlikte zirve yapmış kadrolarla doldurdukları milli eğitim sürekli geriye gidiyor. Edirne bunun en acı örneklerinden biri. Edirne’nin, her ne kadar resmi olarak açıklanmasa da, eğitimde Türkiye’deki başarı sıralaması sürekli geriye gidiyor. Biz biliyoruz ki birçok öğrenciden başarı sıralamasını düşürmesin diye LGS’ye girmemeleri isteniyor. Buna rağmen çöküş ve gerileme gizlenemiyor. Düşünün; Türkiye de zaten eğitim sürekli geriye gidiyor, Edirne daha hızlı geriye gidiyor. Eğitimi malum bir sarı sendikanın unvan dağıtma alanına çevirirseniz olacağı budur. Bunlar, her şeyi kendilerine benzetmeyi o kadar seviyor ki nitelikli niteliksiz okul ayrımı yapıp bir ara yetiştirdiği insanlarımızla göz bebeğimiz olan, 150 yıldan eski Edirne Lisesini bile “niteliksiz” okul yaptılar.  Buradan, bu yapıya karşı fedakârca mücadele veren öğretmenlerimizi de kutluyorum. Onların kararlılıklarıyla Türkiye’de eğitim yeniden ayağa kalkacak ve yarının Türkiye’sinin birikimli gençleri onların eseri olacaktır.”

Gaytancıoğlu,  Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in yanıtlaması için TBMM’ye verdiği önergesinde şu soruları sordu:  “1- İllerin başarı durumlarının açıklandığı yıllar dikkate alındığında 2018 yılından itibaren Edirne’nin sıralamasındaki yerleri nerelerdir? 2- İllerin başarı sıralamaları artık neden kamuoyuna açıklanmamaktadır?  3- 2018 yılı ve sonrasında, yıllar itibariye, Edirne’de sınava girme hakkı olan, sınava giren ve girmeyen öğrenci sayısı ne kadardır? 4- LGS’ye girmeyen öğrencilerin neden sınava girmediğine dair Bakanlığınızca bir inceleme yapılmış mıdır? 5- LGS sınavına girmeyen öğrencilerin ortaokul başarı durumları incelenmiş midir?”

MEHMET AYTAÇ

Cumhuriyet Halk Partisi Edirne Milletvekili Doç. Dr. Okan Gaytancıoğlu, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’e Liseye Giriş Sınavları (LGS) ile ilgili verdiği soru önergesinde, Edirne’nin durumuna da değinerek; “Eğitim çöktü. Eskiden sınavlara giren öğrencilerin başarılarına bakılır eksiklerini kapatmak için önlem alınırdı. Şimdi başarısızlıkları görünmesin diye mümkün olsa öğrencileri sınava sokmayacaklar” dedi.

CHP Edirne Milletvekili Doç. Dr. Okan Gaytancıoğlu, önergede şu ifadeleri kullandı: “Liyakatsizlikte zirve yapmış kadrolarla doldurdukları milli eğitim sürekli geriye gidiyor. Edirne bunun en acı örneklerinden biri. Edirne’nin, her ne kadar resmi olarak açıklanmasa da, eğitimde Türkiye’deki başarı sıralaması sürekli geriye gidiyor. Biz biliyoruz ki birçok öğrenciden başarı sıralamasını düşürmesin diye LGS’ye girmemeleri isteniyor. Buna rağmen çöküş ve gerileme gizlenemiyor. Düşünün; Türkiye de zaten eğitim sürekli geriye gidiyor, Edirne daha hızlı geriye gidiyor. Eğitimi malum bir sarı sendikanın unvan dağıtma alanına çevirirseniz olacağı budur. Bunlar, her şeyi kendilerine benzetmeyi o kadar seviyor ki nitelikli niteliksiz okul ayrımı yapıp bir ara yetiştirdiği insanlarımızla göz bebeğimiz olan, 150 yıldan eski Edirne Lisesini bile “niteliksiz” okul yaptılar.  Buradan, bu yapıya karşı fedakârca mücadele veren öğretmenlerimizi de kutluyorum. Onların kararlılıklarıyla Türkiye’de eğitim yeniden ayağa kalkacak ve yarının Türkiye’sinin birikimli gençleri onların eseri olacaktır.”

Gaytancıoğlu,  Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in yanıtlaması için TBMM’ye verdiği önergesinde şu soruları sordu:  “1- İllerin başarı durumlarının açıklandığı yıllar dikkate alındığında 2018 yılından itibaren Edirne’nin sıralamasındaki yerleri nerelerdir? 2- İllerin başarı sıralamaları artık neden kamuoyuna açıklanmamaktadır?  3- 2018 yılı ve sonrasında, yıllar itibariye, Edirne’de sınava girme hakkı olan, sınava giren ve girmeyen öğrenci sayısı ne kadardır? 4- LGS’ye girmeyen öğrencilerin neden sınava girmediğine dair Bakanlığınızca bir inceleme yapılmış mıdır? 5- LGS sınavına girmeyen öğrencilerin ortaokul başarı durumları incelenmiş midir?”