30 Mayıs Helvacıoğlu, sosyal medya hesabında “Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan’la Edirne’de milletvekili ve il başkanı ile birlikte Keşan’ın tarih, kültür turizm şehri olması için planlanmaları paylaştıklarını ve destek aldıklarını ifade ettikten sonra şunları söylüyor.
“Keşanımızın var olan tarihi turistik kültürel değerlerini öne çıkartacak şehrimizi marka kent yapacaklarına vurgu yaptıktan sonra devamında, Hersekzade Ahmet Paşa Camiimizi 4 milyonluk yatırımla yeniliyoruz. Elimizden gelenin fazlasını yapacağız.”
Burada yenileme söylemi sehven söylenmiş olsa gerek. Zira Hersekzade Ahmet Paşa Camisi 503 yıllık. Yani tarihi bir eser.
Tarihi eserler restore edilir.
Derken, 31 Mayıs başkan caminin önünde Keşan Müftüsü yanında. Canlı yayında. Camimiz üç buçuk, dört milyonluk bir harcama ile restore edilecek. Ardından müftü caminin eksikliklerini söylüyor. Helvacıoğlu bunların hepsi yapılacak dedikten sonra sözü tarihi hamama getirdi. Başka amaçla kullanılacak duruma getirileceğini söyledi. kültür evi olarak kullanılabileceğine iaşret etti. Yeni Cami yanındaki hamamı hizmete bile açtılar.
Cami önünde restorasyon başlangıç töreninde sandım kendimi. Başkan, müftü, eski imamın orada olması rastlantı mı?
2 Nisan 2018 tarihli Medya Keşan Gazetesi’nde “Hersekzade Ahmet Paşa Camii’nde restorasyon çalışmaları başlayacak” diye bir haber var. Haber: ihaleyi alan firma projelendirme çalışmalarına başladı diye noktalanıyor.
Bakan yardımcısına iki kurum müdürü bilgilendirme yapmış. Şayet bu bilgilendirmeler sonrası Keşan Hersekzade Ahmet Paşa Camii konuşulmuş ve karar verilmişse siyasal teammüller gereği hiyerarşi gereği açıklamanın vekil tarafından yapılması şıktır.
Hersekzade Camii’nin tekrar gündeme gelmesi bürokrasinin brifing dosyalarından mı çıktı. Yoksa belediye başkanımızın özel gayretleri ile mi gündeme geldi? Bugüne kadar Keşan’a verilen hibe sözleri yerine gelmedi.
Gelelim marka kent yapma sözüne, Keşan konum olarak marka kent olmaya müsait mi? yollara tutunan bir konumda. Tek avantajı bu bence. Bu şehir içi trafikle mi? Hava kirliliği halledilmiş mi? marka kentte bu önemli bir kriter. İnsanları buraya cezbedecek “nitelikli yatırım” var mı? Sahillere giden yollar yetersiz.
Gelenlere iyi hizmet sunabiliyor muyuz? Sahillerin durumu ortada. Turist çekebilecek tarihi eser yok. Keşan’ın sunduğu diğer şehirlerde olmayan rekabet avantajı yaratan özellikler yok. İnsanlar neden Keşan’da yaşamak isterler?
Hava kirliliği, nitelikli yatırım, iyi hizmet, tarihi eser rekabet avantajı altyapı vb. marka kent olmanın koşulları yaratma çalışmalarına girilmeli. Bütün bunlar hallolduktan sonra “marka kent” olmaya yürünür.
İnsanlar Keşan’da yaşamak istemeli. Keşan’ı ziyaret etmeli. Yatırım yapmalı. Bütün bunlar için Keşan rekabet avantajı yaratan özelliklere sahip olmalı. Size düşen bu koşulları yaratmaktır.
Başkan heyecanını hala yenmiş değil. Heyecanı ile yaptığı değerlendirmeler, yaptığı hizmetlerin konuşulmasının önüne geçiyor.