EĞİTİM

“Öğretmeni mesleksizleştirme kanununa karşı meslek nöbetimizi başlattık”

Abone Ol

Eğitim İş Keşan Temsilcisi Erol Yazla, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile ilgili yazılı bir açıklama yaparak, tüm itirazlara rağmen hazırlanan Öğretmenlik Meslek Kanunu kanunlaşması için meclise sunulduğunu belirterek yazılı bir açıklama yayınladı.
Açıklama şöyle:
“Sendikamız 1Temmuz’da öğretmenin  sadece adının olduğu ancak fikrinin ve taleplerinin yok sayıldığı, haklarının gasp edildiği, uzmanlık belgesi olan diplomasının geçersiz sayıldığı, iktidarın kendi memurunu yaratma kanunu olan Öğretmenlik Meslek Kanunu’nu TBMM önünde protesto etti. Teklifin geri çekilmesini ve öğretmenlerin görüşleri alınarak yeniden düzenlenmesini istedik.
Eğitim-İş Sendikası Genel Merkez Yönetimi ÖMK’ya karşı sesimizi yükseltmek, dur demek için, TBMM’nin yanındaki Milli Egemenlik Parkı’nda, Öğretmenler Odası’nı oluşturup yasayı protesto için meslek nöbetine başladı.
Öğretmenler odası görmemiş birçok kişinin, hazırladığı ve onayladığı sözde meslek kanunu ile ilgili görüşlerimizi Milli Eğitim Komisyonunda dile getirmiştik. Siyasi iktidar öğretmene değer vermeyi bırakın, öğretmeni mesleki olarak itibarsızlaştırmakta; öğretmenin mesleki haklarını yok saymakta, öğretmenin, özgür ve iradeli insanlar yetiştirme iradesini gasp etmek istemektedir.
Bu meslek kanunu, ÇEDES ve benzeri, tarikat ve cemaatlerle yapılan protokolleri uygulatmak, disiplin hükümleri ile öğretmenleri tehdit etmek için yapılıyor. 
 Bizler, kararlılıkla mesleğimizin onuruna sahip çıkmaya, mücadele etmeye devam edeceğiz. Salonlarda bize kulak tıkayanlara alanlardan haykıracağız.
Eğitim-İş olarak Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne ve Milli Eğitim Bakanlığına sesleniyoruz:
•    "Öğretmenlik Meslek Kanunu" derhal geri çekilmeli ve öğretmenlerin görüşleri alınarak yeniden düzenlenmelidir.
•    Öğretmenlerimizin fikir ve talepleri dikkate alınmalı, onların sesine kulak verilmelidir.
•    Öğretmenlerimizin özlük hakları, ekonomik durumları ve çalışma koşulları iyileştirilmelidir.
•    Öğretmenlerimizin uzmanlık belgeleri olan diplomaları, mesleki yeterliliklerinin bir göstergesi olarak kabul edilmelidir.
•    Eğitimde liyakat, adalet ve eşitlik ilkeleri korunmalı, öğretmenlerimiz ideolojik ve siyasi baskılardan uzak tutulmalıdır.
Öğretmenliğin değerini ve öğretmenlerin emeklerini heba ettirmeyeceğiz! Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın, çağdaş, demokratik ve bilimsel eğitim alması için, öğretmenlerimizin haklarını ve mesleki onurlarını savunacağız.”